Mydło dziegciowe w walce z trądzikiem

Dziegć, dziegeć - jedna substancja wiele zastosowań

Na temat tej ciekawej substancji jaką jest dziegć przeczytamy w bardzo interesujący sposób  napisanym artykule Macieja Ambrosiewicza Jak to z Dziegciem było ?
"Zawarty w tytule czas przeszły, odnoszący się do dziegciu, jest jak najbardziej wskazany.
Obecnie, słowo "dziegieć" lub "dziegć" utrwaliło się w porzekadle mówiącym o tym, że "łyżka dziegciu zepsuje smak beczki miodu".
Musiała to być substancja paskudna, a przez to, jak się teraz może wydawać, niepotrzebna. A jednak naszym pradziadkom bez dziegciu trudno byłoby sobie wyobrazić codzienne życie.
 W "Małej encyklopedii leśnej" (wydanej w roku 1980) pod interesującym nas hasłem czytamy: "Dziegieć, dawna nazwa smoły, produktu destylacji rozkładowej drewna, ciecz ciemnobrunatna, mieszanina związków fenolowych, węglowodanów i terpenów, stosowana dawniej jako środek leczniczy na schorzenia skóry".
 Jest to bardzo skromna informacja, która nie odzwierciedla tego, jak ważna dla naszych przodków, i to przez kilka tysiącleci, była ta substancja."


Mydło dziegciowe w walce z trądzikiem

Jednym z zastosowań dziegciu ze względu na właściwości antyseptyczne i bakteriobójcze jest walka z trądzikiem.
Mydło dziegciowe jest idealnym rozwiązaniem na wszelkiego rodzaju problemy skórne.
Zalecane jest do skóry
 mieszanej , tłustej , trądzikowej i skłonnej do podrażnień . 



Produkt : Mydło dziegciowe -нэвская космэтика ( Newskaja Kosmetika)
Cena : regularna 8zł za 140g

Opis pochodzi ze strony triny.pl
źródło image :  triny.pl

*      zwiększa przepływ krwi w skórze,
* skutecznie powstrzymuje wypadanie włosów, wzmacnia cebulki włosowe i w niektórych przypadkach zaobserwowano porost włosów,
*    zmniejsza lub całkowicie likwiduje łupież, 
*  wspomaga regenerację skóry i łagodzi rany różnego pochodzenia (oparzenia, odmrożenia, skaleczenia, czyraki, ropnie, pęcherze),
* z powodzeniem stosuje się je w walce z trądzikiem, łuszczycą, łojotokiem, łysieniem, alergicznymi wysypkami, grzybicą, świerzbem, grzybem skóry.

* reguluje prace gruczołów łojowych



Sposób użycia mydła dziegciowego

Skórę trądzikową myjemy 2 razy dziennie, po przeprowadzonej kuracji zmniejszamy ilość do 2 razy w tygodniu.

Mydło w moich oczach

Używam tego mydła już drugi miesiąc, jak widać na zdjęciach jest bardzo wydajne.
Nie da się ukryć, że jego zapach do cudownych nie należy. Konkretnie jest to intensywny zapach smoły. Zapewniam Was, że można się do niego przyzwyczaić, jednak zalecam trzymanie mydła w zamkniętej mydelniczce.
Stosuję wedle zaleceń producenta : patrz sposób użycia.

Działanie
Mydło bardzo dobrze wpływa na cerę, trądzik zauważalnie się zmniejsza aż w końcu znika.
Dziegciowe cudeńko ma jeszcze jedno dobre działanie, delikatnie złuszcza nam naskórek nie podrażniając skóry twarzy, a co ważne nie wysusza jej.
 Najważniejsze jednak jest to, że
przy stosowaniu zapobiegawczym (2x w tygodniu) trądzik się nie odnawia.
Ogromnym plusem dla mnie jest to, że trądziku nie ma nawet podczas cyklu menstruacji  (w tym czasie miałam wzmożoną skłonność do pojawiania się niespodzianek na twarzy).
Druga kostka mydła czeka na przetestowanie na włosach (  dziegć w tym wypadku : zapobiega wypadaniu włosów i wzmacnia cebulki)

Mydło, to mój drugi ulubiony produkt w walce z trądzikiem zaraz obok 
ziaja med .
Zatem, jeśli zapach smoły Was nie przeraża, koniecznie wypróbujcie .Myślę, że ja z tego mydełka nie zrezygnuje już nigdy. 


Komentarze

  1. Warto wiedzieć, że ma tak wszechstronne działanie, dzięki zapamiętam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło, że jakiś mężczyzna tu zajrzał :). Owszem, polecam z czystym sumieniem .

      Usuń
  2. Miałam z tym szampon. Był naprawdę fajny, ale ten zapach...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tam zapach ;P Ja ostatnio na próbę umyłam włosy tym mydłem i zastanawiałam się, gdzie tu asfalt kładą? ;) hehe a tak poważnie to nigdy w życiu moje oklapnięte włosy nie były takie napuszone :D

      Usuń
  3. Odpowiedzi
    1. Uwierz mi , nie będziesz żałować :)

      Usuń
  4. Trafiłam tu w poszukiwaniu tego typu produktu i to mydełko brzmi na prawdę super!! Wypróbuję na pewno!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mimo zapachu, dość specyficznego naprawdę zupełnie subiektywnie polecam :)

      Usuń
  5. Musze wspomnieć o nim mężowi bo mimo już swoich lat nadal męczy się z trądzikiem i nadal szuka super środków. Pozdrawiam i zapraszam do nas http://siostrydajarade.blogspot.com/2015/12/egzotyczna-pokusa-kneipp-zel-pod.html

    OdpowiedzUsuń
  6. zainteresowało mnie to, że niweluje łupież. Muszę poszukać zatem szamponu z dodatkiem dziegciu (nie wiem czy dobrze odmieniłam) ;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. właśnie obecnie, jestem w fazie testowania mydła na włosy. :) chyba dobrze odmieniłaś, heh to dość specyficzne słowo. Pozdrawiam

      Usuń
  7. dziegieć strasznie śmierdzi... ja nie mogę znieść jego zapachu z kosmetykami.... gdzie masz gadżet do obserwacji?

    OdpowiedzUsuń
  8. Nigdy nie miałam, ale mój kolega ma problemy skórne, więc mu pokażę:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ależ ono śmierdzi :D Przez ten zapach i tłuszcz zwierzęcy w składzie oddałam mężowi, on jakoś je znosi. Widziałam jak się robiło dziegć na warsztatach w Biskupinie, ciekawa sprawa :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz