Wybielanie zębów - domowym sposobem DIY!

Uśmiech jak z okładki czy to możliwe?
Wybielanie zębów to bardzo powszechny zabieg wśród gwiazd czerwonego dywanu.
Nie jedna z nas marzy o uśmiechu jak z Beverly Hills, piękny uśmiech dodaje nam pewności siebie, a kiedy się uśmiechamy łatwiej nawiązać nam kontakty interpersonalne.
Dzień staje się piękniejszy, a ludzie uśmiechnięci wydają się przyjaźnie nastawieni dla otoczenia.
Dzisiaj zajmiemy się wybielaniem zębów w domowym zaciszu za pomocą jednej prostej rzeczy.

Najpierw trochę teorii dla zapoznania się z tematyką

Jakie są dostępne metody wybielania zębów?
* wybielanie u stomatologa
* nakładki wybielające
*pasty do zębów
*lampa UV/Led do użytku domowego
*żele wybielające do samodzielnej aplikacji

Czym jest wybielanie zębów?

Niczym innym jak zmianą naturalnego koloru zęba bez jego uszkodzenia

Czy każdy kolor uzębienia jest taki sam?

Według jednej ze znanych skal odcieni kolor zębów można podzielić na 4 główne grupy odcieni:

• A (rudawo-brązowy)
• B (rudawo-żółty)
• C (szary)
• D (rudawo-szary)

W ramach każdej grupy wyróżnia się różne poziomy ciemnych odcieni, czego efektem jest paleta na tyle wyczerpująca, że prawie każdy odnajdzie w nim swój własny kolor zębów.

Korzystając z takiej skali, można przyporządkować swój obecny kolor zębów do odpowiedniego koloru na wykresie. Zapewni to punkt wyjścia do określenia, jaki stopień chcemy uzyskać po wybielaniu.

Przykładowy kolornik :


Najczęstsze przyczyny żółknięcia zębów?

*palenie papierosów
*picie kawy
*picie czerwonego wina
*picie napojów gazowanych typu pepsi, coca-cola
*próchnica
*czarna herbata

Jestem palaczką, na razie nie zdecydowałam się na wybielanie zębów u stomatologa.
Korzystam z rzeczy dostępnych na rynku od ręki (no prawie).
Będąc za granicą, przetestowałam świetną pastę do zębów z czarnym węglem.


Śmiało mogę potwierdzić jej działanie, przez dwa miesiące regularnego stosowania (rano i wieczór) zęby stały się zauważalnie bielsze.
Niestety bardzo ubolewam, bo w Polsce pasta jest niedostępna. Starałam się poszukać jakiejś domowej alternatywy i długo nie musiałam szukać, znalazłam ją w domowej apteczce.
Mowa o zwykłym czarnym węglu leczniczym w tabletkach, dostępnym w każdej aptece. (nie mylcie z czarnym węglem do palenia w piecu).
Biorąc pod uwagę, że pasta, której używałam, miała w składzie czarny węgiel. Postanowiłam wypróbować węgiel z domowej apteczki. Nie od dziś można przeczytać, że węgiel oprócz właściwości leczniczych nadaje się do bezpiecznego wybielania zębów.
UWAGA metoda ta nie pozwala nam na trwałe wybielenie zębów. Jednakże idealnie nadaje się do zastosowania przed wielkimi wyjściami, kiedy chcemy olśnić kogoś naszym uśmiechem.
Im częściej będziemy myć zęby węglem, tym one stopniowo będą bielsze. Nie jest to jednak metoda porównywalna do wybielania zębów stosowana w stomatologii estetycznej.

Czego potrzebujemy ?
*miseczka/pojemniczek
*łyżeczka
* 2 tabletki węgla leczniczego



Przygotowanie:
Tabletki wkładamy do miseczki i zalewamy odrobiną wody (łyżeczka wystarczy), rozpuszczamy nasz węgiel lub rozgniatamy go łyżeczką do uzyskania papki.

Zastosowanie:
Nakładamy powstałą papkę na szczoteczkę do zębów i szorujemy ząbki  Pamiętajcie, aby dobrze wypłukać jamę ustną, niestety minusem jest to, iż węgiel brudzi dziąsła, język i usta na czarno.


Efekty: Zdjęcia autentyczne pierwsze zrobione zaraz po przebudzeniu, drugie po myciu zębów czarnym węglem. Efekt jednorazowy utrzymuje się cały dzień, natomiast jeśli będziemy stosować czarny węgiel codziennie (nawet mieszając z pastą do zębów) po ok. 2-3 miesiącach regularnego stosowania zauważymy różnicę w kolorze zębów.

EDIT 
Mycie zębów ok 8.00 rano , obecnie godzina 20:11 a zęby wyglądają tak :
(przy normalnym jedzeniu i piciu)


Komentarze

  1. Paula,na listę przyczyn żółknięcia (a nawet brązowienia) zębów koniecznie dodaj czarną herbate,od kiedy zaczęłam ją pić,niemiłosiernie zmasakrowała mi kolor,gorzej niż kawa i papierosy razem wzięte ;)
    Nie myśl sobie,że nie śledzę Waszego bloga ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za odwiedziny :) zaraz to uzupełnię :)

      Usuń
    2. To co herbata robi z zębami to straszne, ale jak przestać ją pić?;p niesamowity ten efekt *.*

      Usuń
  2. Mephisto wiem :D hihi

    Kitty no to prawda no ale co zrobić jak ja uwielbiam herbaty :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziewczyny tez uwielbiam herbatki,mam w domu na chwile obecną +/- 15 rodzai ^^
    I zauważyłam,że owocowe herby absolutnie nie robią z zębami czegoś takiego jak te czarne więc czerwone/owocowe pije na hektolitry ;

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. uf to głowa spokojna ;) rzadko piję czarną , częściej owocowe, czerwona, biała, zielona :)

      Usuń
  4. Oo- no proszę! Nie znałam takiej metody, Kto by pomyślał że czarny węgiel da taki efekt!

    OdpowiedzUsuń
  5. Uzyskałaś bardzo dobry efekt :). Ja byłam jednak u stomatologa na wybielaniu. Chciałam mieć widoczne efekty w krótszym czasie :P

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja zaczęłam używać iWhite i efekty miałam widoczne już po pierwszych kilku użyciach i przy normalnym jedzeniu i piciu w tym też kawy i herbaty, efekty utrzymują się nawet 3 miesiące :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Efekt faktycznie widoczny.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz